brama

Napisane przez: lena 11-03-2020

Grand OFF Festiwal w Kinie Pegaz

Już w kwietniu kroi się nie lada gratka dla miłośników kina niezależnego. To za sprawą 13. Grand OFF Festiwal, który zawita do wodzisławskiego Kina Pegaz.

Grand OFF Festiwal to najważniejsza inicjatywa promująca kino niezależne w Polsce oraz jedna z najważniejszych tego typu idei na świecie. Najciekawsze produkcje niezależne z całego świata poddawane są preselekcji i typowane przez profesjonalna Komisję Nominacyjną do nagród w jedenastu kategoriach. W tym roku do konkursu nadesłano niemal 3500 zgłoszeń z 133 krajów. Te wybrane przez międzynarodową kapitułę i nagrodzone wodzisławska publiczność będzie mogła zobaczyć już w piątek, 17 kwietnia o godzinie 18:00 w Wodzisławskim Centrum Kultury.

– Po raz kolejny w naszym Kinie Pegaz zobaczymy filmy nagrodzone podczas tej prestiżowej i cieszącej się dużym uznaniem w świecie kina niezależnego imprezy. Jestem przekonany, że dla miłośników dziesiątej muzy będzie to niebywała uczta w świetnej jakości obrazu i dźwięku – zapewnia Krzysztof Jaroch, dyrektor Wodzisławskiego Centrum Kultury.

Bilet na pokazy Grand Off Festiwal w cenie 10 zł do nabycia w kasie WCK. Zaprezentowane zostaną filmy, które wygrały w następujących kategoriach:

Najlepszy Scenariusz: „Morale”, Niemcy, reż. Lukas Nathrath

Mara bierze udział w intensywnym szkoleniu niemieckich sił zbrojnych. Gdy inny żołnierz, Weber, upokarza ją przy członkach oddziału, Mara postanawia bronić się, nawet za cenę przekroczenia wyznawanych zasad.


Najlepsza Reżyseria: „Parents”, Rosja, reż. Evgeniy Shemanov

 Rodzice jako jedyni zawsze na nas czekają i zawsze są gotowi przebaczać. Dopóki żyją, chcą nas widywać. Ale przychodzi czas, kiedy jedyne co możemy zrobić dla tych, których kochaliśmy, to pielęgnować pamięć o nich.


Najlepsze Zdjęcia: „Doubout/Stand up”, Francja, reż. Pierre Le Gall & Sarah Malléon

 Martynika. Ośmioletni Joseph nie może się pogodzić z wyjazdem starszego brata na kontynent. Pod wpływem ludowych opowieści dziadka, sądzi, iż Lentikri, starożytny martynikański potwór, grasuje w pobliżu domu, żeby zaatakować jego bliskich. Decyduje się na konfrontację.


Najlepszy Montaż: „Bifurcation point”, Rosja, reż. Leonid Gardash

 

Często nie jesteśmy świadomi, że nasze działania przynoszą zaskakujące, a nawet katastrofalne skutki. Punkt bifurkacji, według teorii chaosu, to moment, gdzie najmniejsza zmiana układu może prowadzić do znacznych zmian w jego stabilności. W codziennym życiu jest to chwila, która może na zawsze zmienić nasz los. Kumpelski żart staje się dla dwudziestoletniego Artema i doświadczonego policjanta ich własnym „punktem bifurkacji”.


Najlepsza Scenografia: „Franka”, Białoruś, reż. Mitry Semenov-Aleinikov

 

Białoruś, rok 1943. Ranny żołnierz niemiecki przychodzi do gospodarstwa, w którym mieszkają doświadczone przez wojnę kobiety. Przestraszone, prawie go zabijają, jednak w odruchu litości, zabierają go do domu. Czy będą w stanie żyć z wrogiem?


Najlepsza Aktorka: „Day Release”, Austria, reż. Martin Winter, aktorka Anna Suk

Kathy to dwudziestopięcioletnia osadzona, która dostaje przepustkę z okazji urodzin synka. Opuszcza wiedeńskie więzienie, aby odwiedzić go w mieszkaniu swojej matki. Kobieta nie radzi sobie z życiem, zaniedbując wnuka. Ten dzień staje się dla Kathy wyzwaniem. Zanim wróci wieczorem do więzienia, musi znaleźć dziecku nowy dom, konfrontując się z przeszłością. Prowadzi wyścig z czasem, zmagając się jednocześnie z własnymi potrzebami.


Najlepszy Aktor: „Portraitist”, Luksemburg, reż. Cyrus Neshvad, aktor Albert Delpy

Mężczyzna na skraju depresji dostaje wiadomość o śmiertelnej chorobie wnuczki. Syn prosi go o opiekę nad nią. Dziadek nawiązuje relację z dziewczynką poprzez sztukę, co wprowadza trochę światła do ich życia.


Najlepsza Fabuła: „Arcángel”, Meksyk, reż. Ángeles Cruz

 Archanioł to pięćdziesięcioletni rolnik, który traci wzrok. Zanim całkiem pogrąży się w ciemności, musi znaleźć opiekę dla Patrocinii, starszej kobiety z wioski, która ma tylko jego.


Najlepszy Dokument: „El Infierno/Hell”, Hiszpania & Sierra Leone, reż. Raúl de la Fuente

 Chennu popełnił pierwsze przestępstwo w wieku piętnastu lat. Żył wtedy na ulicy. Tafił do piekła – więzienia na Pademba Road we Freetown. Rządzi tam Sillah. Jest to straszne miejsce. Chennu wyszedł po czterech latach. Teraz wraca tam ponownie.


Najlepsza Animacja: „Cinetic”, Francja, reż. Thomas Lagana

Podróżny zasypia w pociągu w drodze do domu. Gdy budzi się, zauważa, że jest sam. Postanawia sprawdzić, co się stało.


Najlepszy Film Polski: „Techno”, Polska, reż. Tadeusz Łysiak

Sześćdziesięcioletni rolnik, Ryszard, zajmuje się chorą na Alzheimera żoną. Młoda dziewczyna z dużego miasta, którą spotyka przypadkiem, wprowadza go w świat muzyki techno. Chociaż na chwilę może zapomnieć o ogromnej odpowiedzialności, którą dźwiga na swoich barkach.

 

Źródło: Grand OFF Festiwal

Skomentuj wpis jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


  • FOTORELACJE

  • lipiec czerwiec maj